Koučink pro školství

Koučink pro školství

Koučink má ve vzdělávání a výchově velké uplatnění, dává možnost zavést do vzdělávací praxe inovativní způsoby práce.

Koučink ve škole – cesta k růstu, změně a kvalitě

Koučink je jedním z nejúčinnějších nástrojů, jak podpořit rozvoj jednotlivců – žáků, studentů i pedagogických pracovníků – a zároveň přispět k celkovému rozvoji školy. Pomáhá zvyšovat kvalitu vzdělávání, otevírá prostor pro nové myšlení, přístupy a hlubší porozumění sobě i druhým.

Díky koučinku se mění postoje, rozvíjí se schopnost reflektovat vlastní chování, stanovovat si reálné cíle a pružně reagovat na změny. Umožňuje hledat vlastní cestu, posiluje důvěru ve schopnosti a podporuje vnitřní motivaci.

Ve školním prostředí lze koučink využít v několika rovinách:

Pro celou školu:

  • rozvoj školy jako celku
  • podpora při zavádění změn
  • efektivní spolupráce pedagogického týmu
  • řízení kvality a evaluace ŠVP
  • podpora výchovných poradců

Pro pedagogy:

  • profesní i osobní růst
  • práce s emocemi, sebereflexe, sebekoučink
  • odolnost vůči stresu
  • rozvoj myšlení a práce se zpětnou vazbou
  • využití koučovacího přístupu ve výuce

Pro žáky a studenty(koučovací přístup je efektivní pouze s vyzrálejšími žáky):

  • podpora vyzrálejších žáků formou koučovacího přístupu
  • žákovský parlament
  • volba povolání a vysoké školy
  • příprava na přijímací řízení a maturitu

Koučink ve škole není jen metodou – je to způsob, jak tvořit prostředí, kde se každý může rozvíjet v souladu se svými hodnotami a potenciálem.

Koučování probíhá v souladu s klíčovými kompetencemi kouče dle ICF a Etickým kodexem ICF. Dodržuji zásady profesionálního chování, respektuji soukromí a důvěrnost každého klienta.