
Koučink pro školství
Koučink má ve vzdělávání a výchově velké uplatnění, dává možnost zavést do vzdělávací praxe inovativní způsoby práce.
Koučink ve škole – cesta k růstu, změně a kvalitě
Koučink je jedním z nejúčinnějších nástrojů, jak podpořit rozvoj jednotlivců – žáků, studentů i pedagogických pracovníků – a zároveň přispět k celkovému rozvoji školy. Pomáhá zvyšovat kvalitu vzdělávání, otevírá prostor pro nové myšlení, přístupy a hlubší porozumění sobě i druhým.
Díky koučinku se mění postoje, rozvíjí se schopnost reflektovat vlastní chování, stanovovat si reálné cíle a pružně reagovat na změny. Umožňuje hledat vlastní cestu, posiluje důvěru ve schopnosti a podporuje vnitřní motivaci.
Ve školním prostředí lze koučink využít v několika rovinách:
Pro celou školu:
- rozvoj školy jako celku
- podpora při zavádění změn
- efektivní spolupráce pedagogického týmu
- řízení kvality a evaluace ŠVP
- podpora výchovných poradců
Pro pedagogy:
- profesní i osobní růst
- práce s emocemi, sebereflexe, sebekoučink
- odolnost vůči stresu
- rozvoj myšlení a práce se zpětnou vazbou
- využití koučovacího přístupu ve výuce
Pro žáky a studenty(koučovací přístup je efektivní pouze s vyzrálejšími žáky):
- podpora vyzrálejších žáků formou koučovacího přístupu
- žákovský parlament
- volba povolání a vysoké školy
- příprava na přijímací řízení a maturitu
Koučink ve škole není jen metodou – je to způsob, jak tvořit prostředí, kde se každý může rozvíjet v souladu se svými hodnotami a potenciálem.
Koučování probíhá v souladu s klíčovými kompetencemi kouče dle ICF a Etickým kodexem ICF. Dodržuji zásady profesionálního chování, respektuji soukromí a důvěrnost každého klienta.